27 listopada 2012

Gimnastyka izometryczna cz2 - w łazience

Podobnie jak cz.1,tę podaję na podstawie broszurki, o tytule podanym w cz.1.

Moja książeczka ma 21 lat.


To tylko niektóre ćwiczenia.Pozostałe w książce IIse Buck.


 Zachęcam zainteresowanych , wcale nie w ramach reklamy, ale tak z potrzeb zdrowia,
do zdobycia,jeśli to możliwe,tej książeczki.

Tymczasem podaję te kilka wybranych ćwiczeń,które sama  z radością dla własnego, ponad 50letniego ciała, wykonuję .

Cwiczenie1cz II. Zatrzymaj się w drzwiach łazienki i obiema rękami,z całej siły,rozpieraj futryny,na wysokości swoich ramiom.Naciskaj tak mocno,jakbyś chciał rozsadzić odrzwia.ODDYCHAJ przez te sześć sekund naciskania.
Rozluźnij mięśnie i powtórz ćwiczenie.Tak wzmocnisz ramiona.




Ćwiczenie2 cz II. Podczas mycia zębów,golenia,czesania itp. wciągaj mięśnie brzucha tak mocno jak tylko potrafisz metodą pępek do kręgosłupa - tak sobie wyobrażaj swoje wciąganie.6 sekund pępek do kręgosłupa,rozluźnij i powtórz. ODDYCHAJ podczas trzymania wciągniętego brzucha.
To ćwiczenie powtarzaj wielokrotnie w ciągu dnia,a brzuch przestanie cię denerwować.
Po 10 dniach zauważysz,że i duży brzuch można wciągnąć.



Ćwiczenie3.cz II Nie odkładaj ręcznika,po wytarciu ,ale unieś go nad głowę i ,trzymając za obydwa końce,w wyprostowanych rękach, rozciągaj go przez sześć sekund. Oddychaj.Rozluźnij i powtórz rozciąganie.To ćwiczenie dla pleców i właściwej postawy. Pozdrawiam pracujących przy komputerze i biurku.



Ćwiczenie4.cz II. Stań na wprost umywalki i obejmij ją rękami za brzegi.Ściskaj następnie umywalkę tak, jakbyś ją chciał zgnieść.Sześć sekund z oddychaniem,przerwa i powtórka. To ćwiczenie dla ramion i łopatek.
Autorka radzi wcześniej zaprzyjaźnic się z hydraulikiem.



Ćwiczenie5 II. Wyprostuj się.Złóż ręcznik na formę szalika,weź końce  w obydwie ręce,podłóż pod brodę ,ciągnij w górę obydwa końce ręcznika ,a jednocześnie przyj brodą wbrew jego oporowi.Sześć sekund z oddychaniem,przez nos,rozluźnienie i powtórka.
To ćwiczenie zapobiega tworzeniu się drugiego podbródka.



Ćwiczenie6 II. Patrz w lustro i nadmij jeden policzek jak balonik.Wytrzymaj 6 sekund.Oddychaj przez nos.Wypuść powietrze.
To samo z drugim policzkiem.
Nie chcesz przecież mieć obwisłych policzków!
Obracaj oczami,szerokim kręgiem ,sześć razy zgodnie z ruchem wskazówek ,a następnie w odwrotnym kierunku.
Głowa musi być nieruchoma,podobnie jak i inne mięśnie twarzy.







Myślę jeszcze tylko wybrać kilka dla siedzących przed telewizorem..Wkrótce....