10 lipca 2014

Gołąbki pieczone mniam mniam....

Przepis z internetu ,
  http://prl-kuchniadanusi.blogspot.com/2013/06/goabki-pieczone-w-modej-kapuscie.html

  W KUCHNI  DANUSI

 a zdjęcia i wykonanie moje własne.

 POLECAM,bo takie gołąbki są naprawdę bardzo dobre.

Mięso miałam z pieczonego kurczaka,ryż brązowy krótkoziarnisty,bardzo smaczny .
Gotuje się go jak makaron- do wrzącej wody, dość dużej ilości,
jak to na makaron, wrzucam ryż i gotuję na wolnym ogniu ok.pół godziny,a potem odcedzam na sitku.

 Gołąbki zawinięte i popieczone na oleju.

 Układam je na liściach rozłożonych na posmarowanej olejem blaszce piekarnika i polewam domowym przecierem pomidorowym ,posypuję ziołami prowansalskimi,sola i pieprzem.

 Gołąbki pod kapuścianą pierzynką wstawiam do nagrzanego piekarnika,zgodnie z przepisem.


Liście się przypiekły,tak jak było przewidziane.


 Nie robiłam dodatkowej ilości sosu,więc domowy  pomidorowy ze słoika wystarczył.

Część odstawiam do lodówki na jutro, a część zamrażam na zaś.


Innym razem spróbowałam zrobić gołąbki w liściach winogron ogrodowych. Po prostu zostało mi trochę farszu. Znalazłam przepis na greckie w liściach i udały się!

Dwa zawinęłam w sałatę ,ale rozpadły się ,jak to było do przewidzenia.Może trzeba było je wcześniej wyjąć. Gołąbki zjedzone, smak OK. Można zatem i tak.



 Przepis na przygotowanie liści wzięłam stad :   http://magicznyskladnik.pl/2013/09/dolma-golabki-w-lisciach-winogron/

 

 

Przepis na gołąbki z szybkowara 

 znalazłam w blogu   W mojej kuchni lubię 


adres https://babiedolygdynia.blogspot.com/2022/03/szybkowar-goabki-z-woskiej-kapusty.html

Brak komentarzy: