28 kwietnia 2015

Podudzia , udka kurczaków marynowane w zdrowym sosie sojowym i szybko duszone

Najpierw dwa zdania o sosie sojowym z forum o zdrowiu : 

http://ibeauty.pl/artykuly,8,89,3116,zdrowe-odzywianie-sos-sojowy-zamiast-soli

Proszę sobie poczytać.
  Przytoczę fragmencik:
"  Czy wiesz, że sos sojowy to wspaniały i zdrowy - polecany przez dietetyków - zamiennik? Nie tylko poprawia smak najróżniejszych potraw, ale też ma walory zdrowotne - dostarcza pełnowartościowego białka oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, jest źródłem błonnika, witamin z grupy B i pierwiastków mineralnych. Ponadto  ma bardzo mało tłuszczów, może być więc stosowany w diecie odchudzającej.....

Mój sposób na podudzia:

Myję mięso, wkładam je do sporej miski, skrapiam obficie sosem sojowym, mieszam, rozprowadzam,wklepuję  sos rękami.
Kropię oliwą,aby przy obsmażaniu wcale już z niej nie korzystać. Znowu mieszam. Czerwona papryka -ostra, dla lubiących pikantności, na pewno też nie zaszkodzi .Ja - seniorka nie stosuję,ale można spróbować.
Przykrywam miskę z mięsem folią do żywności,jak szczelną pokrywką i wstawiam na kilka godzin do lodówki. 
Najlepiej na noc. Myślę,że ze 3, 4 godz. w ostateczności  też by wystarczyło.

Podudzia wyjęte z miski. Pozostały sos wylewam.

Lekko podgrzewam suchą patelnię.
/ Polecam Olkusz Mefisto z teflonową powłoką classic DuPont./

Układam na niej  podudzia /bez płukania czy wycierania/  i obsmażam na rumiano.
Teraz wkładam je do rondla lub garnka o grubym dnie, wlewam "smak" z patelni, polewam wodą -tyle aby pokryć nią mięso ,przykrywam pokrywką z dziurką na parę i na wolnym ogniu duszę 30- 40 min. ,sprawdzając miękkość widelcem.

Sos spod mięsa  można zagęścić lub podawać podudzia prosto z rondla.


Dam jeszcze linkę do pieczonych udek ,też z sosem sojowym  , z bloga Męski Wypas : http://www.meskiwypas.pl/palki-z-kurczaka-w-miodzie-i-sosie-sojowym/

Może lepsze? Kto sprawdzi,niech kliknie.