14 maja 2015

Ziemniaczki ,frytki pieczone w piekarniku z bloga KWESTIA SMAKU


Trzeba sprawdzać stopień zrumienienia,bo temperatura wysoka. Moje zarumienione,że ho,ho Coś za bardzo raczej .Mój mąż wcina i mówi,ze węgiel jest zdrowy, hi,hi!








 Frytki z piekarnika z przepisu
na blogu KWESTIA SMAKU

http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/ziemniaki/frytki_pieczone/przepis.html







Cytuję przepis:


około 700 g ziemniaków
3 łyżeczki suszonego oregano.../ja dodałam też ciut czerwonej  ostrej papryki /
3 - 4 łyżki oliwy z oliwek extra vergine .....  / ja  piekłam na kujawskim/
sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz

Ziemniaki obrać, opłukać i osuszyć. Pokroić na podłużne kawałki, włożyć do dużej miski, oprószyć solą, pieprzem i suszonym oregano. Polać oliwą i dokładnie wysmarować nią ziemniaki.

Na blaszkę rozłożyłam papier do pieczenia. Żadnego potem mycia,szorowania....

 Ułożyć na dużej blaszce jedną warstwą, zachowując odstępy pomiędzy poszczególnymi frytkami.

 Rozgrzać wcześniej piekarnik. Piec przez około 20 minut w 240 stopniach, w połowie czasu przemieszać.

Jeszcze jeden sposób na pieczone ziemniaczki 

z bloga Kuchnia z widokiem na ogród  tu adres

Brak komentarzy: