26 marca 2016

Mowa kwiatów

Bardzo mnie interesuje dyskretna mowa kwiatów.



Kiedyś była to istotna i ważna nić porozumienia. 

Zbieram wiadomości z tej dziedziny.











Znam kilka świetnych książek ,w których mowa kwiatów ma ważne znaczenie:

Diffenbaugh Vanessa - Sekretny język kwiatów

- Akunin Borys - Kochanek śmierci

A

Agawa - długowieczna miłość

Akacja - miłość platoniczna czysta ale skryta , ranisz moje serce
Aksamitka - bliskość, przeznaczenie
Aloes - sprawiasz mi ból
Amarylis - jesteś kokietką
Ambrozja - miłość odwzajemniona
Anturium - bezgraniczne uznanie, 
Aster biały - cieszy mnie, że czujesz się kochana
Aster fioletowy - pożegnanie
Aster czerwony - moja miłość jest większa od twojej
Azalia - kruche i chwilowe zauroczenie, czuły niezobowiązujący romans





http://www.tapeciarnia.pl/168215_bukiet_kwiatow_gerbery_roze_hiacynty_lilie

B

Barwinek - prawda,  przyjemne wspomnienia
Bazylia - nienawiść
Begonia - uważaj jestem kapryśna , bądź ostrożny, -a,
Belladonna - milczenie
Berberys - bystrość
Bez biały - kochajmy się
Bez fioletowy - moje serce jest twoje
Bluszcz - wieczna miłość lub przyjaźń , wierność na zawsze
Bławatek - brak mi śmiałości,
Bratek - bądźmy przyjaciółmi , często jesteś w  moich myślach,pomyśl o mnie,
Bukszpan - niech zawsze będzie tak jak jest, stoicyzm


C
Cedr - siła
Centuria - doskonała miłość i szczęście
Chaber - nie mam śmiałości, by wyznać ci uczucie
Chmiel - czekajmy na sprzyjające okoliczności
Chryzantema biała - czułe wspomnienia, stara miłość nie rdzewieje, wdzięczność,
Chryzantema czerwona - kocham
Chryzantema różowa - jestem twój na wieki
Chryzantema złocista - śnię o tobie
Chryzantema żółta - już ci nie wierzę
Cis gałązka - wieczna miłość
Cyklamen - nieśmiała nadzieja na sympatię i miłość,  podziwiam twoją urodę
Cynia - pozostańmy tylko przyjaciółmi, smutno mi,że cię już nie będzie,
Cyprys - mam żal , żałoba w sercu

D   


Dalia - dlaczego mnie odrzucasz
Dalia fioletowe - godność
Dziewanna - jakie masz zamiary
Dzwonek - jesteś czarująca









 http://www.kwiatki.org/kwiatow-bukiet-koszyk.html


F

Fiołek - nasza miłość dla innych jest tajemnicą,moja serdeczność jest wielka
Fiołek alpejski - myślę o tobie, a ty  o mnie zapominasz
Forsycja - czekam
Frezja - uznanie i radość
Frezja biała - chce być tylko z tobą, jesteś taka delikatna
Frezja czerwona - cieszy mnie twoja obecność

Frezja liliowa - onieśmielasz mnie
Frezja różowa - oddajmy się marzeniom, poflirtujmy
Fuksja - bardzo się starasz ale tracisz czas

G

Gardenia - kocham cię w tajemnicy,nie śmiem wyznać ci miłości
Gazania - ostrożnie z wyznaniami
Geranium - dobre maniery
Gerbera - najwyższe wyrazy szacunku,bardzo cię cenię
Gerbera biała - składam ci hołd
Gerbera czerwona - uratuję naszą miłość; jesteś godna szacunku 
Gipsówka - mocne uczucie 
Glorioza - zdobądź mnie
Głóg - wesele
Goździk biały -moje uczucia są szczere
Goździk czerwony - bardzo ci dziękuję
Goździk różowy - nigdy o tobie nie zapomnę,odpowiadam: "tak",czekaj na mnie,
Goździk fioletowy - nie lubię cię
Goździki,bukiet wielobarwny - odmowa
Goździk żółty - pogarda 
Groszek - nie wierzę w twoje uczucia,wiem, że moje uczucia nie są odwzajemnione
Groszek biały -  bawisz się moimi uczuciami
Gwiazdnica - witaj w moim domu, witaj w moim życiu, zgadzam się na spotkanie




Heliotrop - miłość mnie upaja
Hiacynt biały - bezinteresowna sympatia , szczęście z miłości do obdarowanej osoby,
Hiacynt fioletowy - bądź dla mnie bardziej czuła -y, proszę o wybaczenie,źle postąpiłem,-am,
Hiacynt niebieski - jestem stały -a w uczuciach,
Hiacynt żółty - jestem szczęśliwy, że właśnie  mnie kochasz
Hibiskus - subtelna piękność ,wyjątkowa uroda ,podziw
Hortensja - jesteś piękna ale zimna ,

I

Irys - spotkajmy się, uwierz w moje uczucia,mam ci coś ważnego do powiedzenia,
Irys biały - kompleksy przeszkadzają
Irys fioletowy - twoje oczy doprowadzają mnie do szaleństwa,

J

Jabłoń - stworzę ci raj
Jałowiec - nie jestem zadowolony, nie przepadam za gośćmi

Jarzębina - zgadzam się z tobą we wszystkim
Jaskier azjatycki - jesteś  piękna i promieniejąca
Jaskier ostry  - niewdzięczność

Jaśmin - czy mnie kiedyś pokochasz ?przywiązanie

Jemioła - pokonam wszelkie trudności żeby cię zdobyć
Jeżówka - siła i zdrowie
Judaszowiec- zdrada
Juka - aż do śmierci

K

Kaczeniec - jestem smutny gdy cię nie ma przy mnie

Kaktus - ostrzeżenie

Kalia - pęknie mi serce, jeżeli zostanę porzucona/ porzucony ,oczekuję łaski 

Kalina - pocałuj mnie wreszcie, serce mi pęknie gdy odejdziesz

Kamelia - szukam innej

Kasztan - pogodne życie
Klematis - siła umysłu 

Koniczyna - może z innym będzie ci lepiej?

Konwalia -powrót szczęścia, podziwiam cię ,przesyłam pozdrowienia

Krokus - cieszę się, gdy cię widzę 

Krokus fioletowy - czy żałujesz, że mnie kochasz?
Krokus żółty - czy twoja miłość jest prawdziwa?
Kwiat jabłoni - darzę cię szczególnymi względami
Kwiat lotosu - wypalona miłość
Kwiat śliwy - dotrzymaj obietnic

L

Laur - chwała, honor, mądrość, zmieni mnie tylko smierć
Lawenda - gorąco i płomiennie cię kocham, ale będę czekać w pokorze, jestem nieufna -y

Len - czuję twoją życzliwość
Lewkonia - jeśli mnie nie chcesz, to powiedz mi o tym , zawsze będziesz dla mnie najpiekniejsza
Lilia - mam wobec ciebie poważne zamiary
Lilia żółta - zbytek i bogactwo,otoczę cię bogactwem
Lilia biała - czystość i niewinność, moje uczucie jest czyste 
Liliowiec - kokieteria 
Lwia paszcza - przybądź do mnie jak najszybciej

M

Maciejka -akceptuję cię taką, jaka jesteś/ takim, jaki jesteś, czujesz moje pożądanie?
Macierzanka - jesteś nierozważna, uważaj
Magnolia - wstyd
Mak - zapomnijmy o nieporozumieniach
Mak czerwony - ostrzeżenie
Malwa - oboje potrzebujemy spokoju
Margaretka - jesteś najpiękniejsza
Mieczyk - będę o ciebie walczył
Mięta - zachowam nadzieję i wspomnienie, że znowu będziemy razem
Migdałowiec - niedyskrecja 
Milin - sława
Mimoza - moje uczucia są skryte
Mirt - miłość niewinna i stała

N

Nagietek - chcę zasypiać w twoich ramionach,bukiet nagietek- żal
Narcyz - jesteś bez serca , zacznijmy wszystko od początku,
Nasturcja - płonę z miłości
Nieśmiertelnik - ten ból nie ścichnie nigdy
Niezapominajka - nie zapomnij o mnie

O

Oleander - to będzie tylko flirt
Oliwka - zgoda
Orchidea - przepych, zbytek
Orlik - przeczucia, to było szaleństwo , porzucenie
Oset - zemsta
Ostrokrzew -wystawiam Cię na próbę










 http://natolinek.blogspot.com/2015/06/bukiet-slubny-z-bzami.html
P

Paproć - jestem szczery i proszę o to samo
Passiflora - mam cię dość
Pelargonia - pragnę twojego szczęścia
Peonia - mściwość
Petunia - dasz radę; wierzę w ciebie
Pierwiosnek - moje uczucia są coraz gorętsze
Piwonia - rozchmurz się, nie bądź taka nieufna
Prymula - nie bądź nieśmiała

R

Rdest - denerwujesz mnie, żartujesz z moich uczuć
Rezeda - wierzę, że i ty mnie pokochasz
Rododendron - niebezpieczeństwo
Rozmaryn - jestem tobą zainteresowany
Róża biała - wzdycham do ciebie
Róża chińska - nie igraj z moimi uczuciami 
Róża czerwona - bardzo cię kocham
Różanecznik -  strzeż się

Róża czerwona: kocham i pragnę; 12 czerwonych róż to płomienna miłość (gdy wśród 12 czerwonych jest jedna biała- wkrótce się oświadczę)

Róża herbaciana - podobasz mi się
Róża różowa - przysięgam miłość i troskę
Róża żółta - zdrada, odwzajemnij szczerze moją miłość
Róża w pąku-mam wątpliwości
Rumianek - jestem ci szczerze oddany
Ruta - osamotnienie

S

Sasanka - potrzebuję trochę czasu
Słonecznik - uważaj, pozory mylą
Stokrotka - urocza niewinność, cieszy mnie twoja obecność
Storczyk - jesteś zmysłowa, oznaka zmysłowości, doskonałość
Strelicja - świetność 
Szafirek- jesteś moim ideałem

T

Tarnina - jak mam cię przekonać?
Trzcina - muzyka
Tuberoza - postępuj otwarcie, niebezpieczna przyjemność
Tulipan - cieszę się, że cię widzę, tulę cię do siebie w marzeniach   
                                             /  z mojego ogródka /
Tulipan różowy - sentyment i głęboka troska o obdarowaną osobę

W

Wawrzyn - ambicja
Werbena - prośba o modlitwę 
Wierzba - łzy i żal
Wilczomlecz,gwiazda betlejemska - raduj się 
Wrzos - wolę samotność; nasze uczucie się wypala, kończy

Z

Zawilec - czasem mam cię dosyć
Zimowit jesienny - najlepsze dni przeminęły 
Złocień - cierpliwości


Ż

Żonkil - pożądanie,  jestem zazdrosny

Bukiety
Bukiet kwiatów białych, lawendowych, lub czerwonych- zauroczenie od pierwszego wejrzenia
Bukiet różowo-czerwony- dyskretne podziękowanie  za wspólnie spędzoną, upojną noc
Bukiet różowy- szczera sympatia i przyjaźń
Bukiet niebieski- wierność
Bukiet biały- zapewnienie o szlachetności uczuć i szacunek dla niewinności
Bukiet suchy- wyrazy skruchy, przeprosiny

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

A ja tak kocham peonie! :(( pozdrawiam Elżbieta P.