04 marca 2016

Zupa kalafiorowa lekkostrawna, dietetyczna, zwłaszcza dla chorych na schorzenia skóry.

Przepis z kupionej przeze mnie  książki :

Magdaleny Kurzyp  

 " Odżywianie w łuszczycy.Wpływ diety na stan skóry"

/ Tu np. można znaleźć gdzie kupić najtaniej:
http://www.ceneo.pl/37730646#tab=click_scroll 



Książka wartościowa  ,bo zawiera praktyczne rady zdrowotne
 i  ponad 100 nieskomplikowanych przepisów kulinarnych
  zalecanych w chorobach skóry.

Wszelkie przepisy stąd  na potrawy dietetyczne są dla seniorów  także jak znalazł.
  Diety , jak wiadomo,   powinny być indywidualne, uwzględniające aktualny status żywieniowy pacjenta, jego nawyki kulinarne i towarzyszące schorzenia.


Przepis prosto z książki : / klik na obrazek i pojawi się w dużym rozmiarze./

Mój mąż powiedział,ze smak extra. Kurkuma,czosnek,seler naciowy...robią swoje.Dodałam jeszcze zielony koperek i trochę listków czosnku niedźwiedziego, bo akurat mam w kuchni.

Osoby z chorobami skóry powinny unikać roślin z rodziny psiankowatych,a wiec przede wszystkim pomidorów,papryki ,a i ziemniaków w nadmiarze.....taki los.
Pani doktor Kurzyp napisała o tym w w/w książce. 

 Tu rady o jedzeniu zup przy chorobach skóry.

Na tej samej stronie  jeszcze jeden przepis na klasyczną zupę jarzynową.
Najważniejsze aby nie jeść żadnych wywarów na kościach. Jeśli już wywar mięsny to tylko samo chude mięso  bez kości i skór.

Nie wiedziałam tego do tej pory,a to naprawdę ważne.
 Przy dnie moczanowej to podstawowa sprawa.

Brak komentarzy: