10 października 2016

Leniwe pierogi z serem i dwoma ziemniakami u elizki seniorki

Przepis ze starej książki na temat diety łatwo strawnej.
Lubię ogromnie te pierogi,a odkąd można kupować twaróg bez laktozy, mogę je jadać ile się da.
Składniki :
- 30 dag sera chudego 
/u mnie 250 sera bez laktozy/
-1 jajko
-  ok.12 dag ugotowanych ziemniaków 
/u mnie 2 średnie ziemniaki z wczorajszego obiadu/
- 12 dag mąki pszennej
/u mnie 4 czubate łyżki/
- 1 płaska łyżka maki ziemniaczanej
Wykonanie :
 ser i ziemniaki zemleć lub przepuścić przez praskę ,do masy dodać jajko, mąki i lekko wyrobić ,aby dało się uformować wałki. Można nieco  posypywać mąką.Lekko je spłaszczyć  i kroić jak na kopytka,ale kluski powinny być nieduże .

 Wkładać do wrzącej,lekko posolonej wody i gotować ze 3 min od ich wypłynięcia na powierzchnię. Ostrożnie wyjmować,najlepiej na drewnianą deskę,nieco wystudzić i obrócić kluseczki na drugi boczek,aby i tu podeschły i nie kleiły się. Na podgrzanej suchej patelni zrumienić ze 2 łyżki tartej bułki,a w rondelku roztopić łyżkę masła. Kluski posypać bułką i polać masłem .

Można tez ugotować kluski czy pierogi leniwe bez ziemniaków.Niżej jest przepis.
Nie wiem czy da się odczytać. Kiedyś przepiszę go ładnie. Dziś już nie mam zdrowia