16 marca 2017

Zupa pomidorowa z lanymi kluskami


 To dopiero super reklama zupy pomidorowej
z kluseczkami.Moja wnuczka w roli głównej.



Udały  się te kluseczki! Przepis i wykonanie
to żadna sztuka.Są jednak pewne sztuczki,aby kluseczki były smaczne i lekko pływały. Mogą unosić się na bulionie, na zupie mlecznej ,dyniowej, pomidorowej i  na jakiej tylko się zamarzy.




Zupę ugotować według przepisu i smaku.
Na gotową wylewać ciasto na kluseczki.



Składniki ciasta : 

3 jajka
20 dag mąki
ok 3 łyżki  zimnej wody 

Teraz sztuczka - ciasto roztrzepywać trzepaczką do białek w naczyniu z dziobkiem.   
Ja wykorzystałam szklaną menzurkę ,  a siostra Aniela, od której wzięłam przepis, dzbanek z dziobkiem.


Trzeba to zobaczyć! 
 Nie miałam dużo zupy,więc skorygowałam przepis do 1 jajka , 2 łyżek wody i 2 łyżek mąki.  Mąka była dość  kleista,więc z 1 łyżką wody ciasto było zbyt geste .Mąkę sypałam po troszku i trzepałam, aby nie było żadnych grudek. 

Dziękuje bardzo  za przepis droga siostro Anielo.  Rozgłaszam te kluseczki  i wychwalam. 
Świetne dla dzieci, dla seniorów i dla każdego.  


PS. Serdecznie dziękuję za podpowiedź Ksantypie
 w komentarzu :

Można przelać ciasto przez lejek, polecam.
Sprawdziłam! Tak jest!  


TU też mają dobre zupy dla dzieci   https://zakochanewzupach.pl/top-lista-10-najlepszych-zup-dla-dzieci/

Brak komentarzy: