29 września 2016

Sos pomidorowy banalnie łatwy

Ten sos najlepszy jest jesienią, gdy mamy w bród pięknych dojrzałych  pomidorów.
Przepis znalazłam
 w kupionej przeze mnie w księgarni "Najtaniej"
broszurce "Porady lekarza rodzinnego- zdrowa dieta".

 Jednak trzeba nad przepisem czuwać i nieco popracować.
 /kliknij w obrazek dla powiększenia przepisu/

 To przy okazji podpowiedź - np.200g to to samo co 20 dag
 /ileż to pytań w internecie o te sprawę...no i co z tego?/












Zrobiłam z podwójnej porcji składników,wszystko dokładnie jak w przepisie. Jednak po 30 minutach sos był zbyt wodnisty. Odkryłam pokrywkę i mieszałam dość często,aż był gęstszy.
 Wtedy jeszcze przetarłam wszystko blenderem.
Dodałam do smaku przyprawę - suszone pomidory z czosnkiem i bazylią /jest extra do wszystkiego
i sos stał się doskonałym.

Wystarczyło dla 2  osób do kotleta i do słoika na potrawę z makaronem za kilka dni .


Brak komentarzy: