06 lipca 2015

Syrop truskawkowy lub malinowy gęsty

Nic prostszego!
Będziesz sobie polewać naleśniki,ciasta,dodawać do herbatki...a co tam ci pasuje.
1 kg truskawek lub malin i 1kg cukru.
No, musi być sporo cukru.Przecież bierzesz  mało syropu, ciut,ciut i wystarczy!
A kysz łasuchy!




 

Wieczorem owoce umyć, lekko rozgnieść ,w przypadku truskawek pokroić,
zasypać cukrem,wymieszać w większym garnku i odstawić  do lodówki.


Tak z 6- 10 godzin w chłodzie koniecznie, bo inaczej winko gotowe,a nie o to tym razem chodzi.
Potem postaw na gazie, zagotuj, potrzymaj na małym płomieniu z pół godziny.
Teraz  zmiksuj blenderem tak,aby powstała masa.

Blendować można dłużej, bo w pestkach są składniki, które zagęszczają każdy sok czy syrop.

Z kolei przetrzyj wszystko przez sitko perlonowe.To idzie szybko


.
 Przyda się drewniany przecieraczek, zwany mątewka czy rogalką.
 Świetna rzecz do przecierania zupek ,pomidorów i syropów.






 Na sitku zostaną resztki ziarenek truskawek i malin.




Teraz krótko zagotuj syrop, gorący nalewaj do wyparzonych buteleczek czy słoiczków,
zakręcaj wygotowanymi zakrętkami  i na wszelki wypadek ,po zakręceniu pasteryzuj z 10 min .


A kto to mi paluchem wyjada syrop-co??

  [B][COLOR="Blue"]UWAGA[/COLOR][/B]
 W tym roku 2016
truskawki są wyjątkowo soczyste.Po wyjęciu z lodówki okazało się,ze soku jest bardzo dużo,a owców nie za wiele.Były może zbyt dojrzałe.
Odcedziłam połowę soku ,nalałam w buteleczki,a owoce i resztę soku zrobiłam j/w jako syrop. 

 

 

W 2023 

zrobiłam sok malinowy w podobny sposób, ale jako sok  

a nie syrop, więc sypałam mniej cukru. 

  • 1 kg świeżych malin
  • 400 g cukru - biały lub trzcinowy
  • 1 cytryna - świeżo wyciśnięty sok

 Dokładny przepis wzięłam z bloga Ania gotuje   tu adres 

 Koniecznie trzeba zajrzeć pod ten adres!

                      

U mnie   w  małych butelkach jest czysty

sok malinowy, a w wysokiej - kompot z przecieru:


Odcedzam sok, a z resztek, które pozostały na sitku, robię kompot, dolewając wodę.

 


*************************************************************

Przydał się zimą do ciasta drożdżowego ,do naleśników...Pachnie ładnie truskawkowo.
SPRAWDZIŁAM  


Bardzo smaczny i szybki syrop owocowy np. z malin
/nie tylko do naleśników/ 
 robi Ela
 z bloga Dieta moja pasja,
 zachęcam do wypróbowania  

czytaj tu:  https://dietamojapasja.blogspot.com/2019/09/nalesniki-z-serem-i-sosem-malinowym-nie.html 

2 komentarze:

Anna Grzelak pisze...

Muszę wypróbować ten przepis :). Dotychczas kupowałam gotowe syropy np. Herbapol - https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/syropy. Bardzo mi smakują i nie zawierają konserwantów. Dodatkowo w sklepach można znaleźć syropy o co raz to nowych smakach. Mi najbardziej smakują malinowe, wiśniowe i imbirowe.

Elżbieta K elizka seniorka pisze...

Aniu, dziękuję za komentarz i link do syropów Herbapolu. Zwykle robię sama ,ale spróbuję i takiego,który polecasz. Pozdrawiam.