22 maja 2016

Sernik jogurtowy z Wąchocka - super smak na Święta Wielkanocne

Przepis mam z Wąchocka.
Wiadomo,że w Wąchocku cuda się dzieją 👵



Jest niesamowity ,bo nie ma w nim mąki,żadnego proszku do pieczenia ani sera,
a smak boski i wykonanie proste,niezawodne.
Sernik nie opada,jest miękki ,u nas świetnie zastąpił tort .
Forma do pieczenia powinna być duża.
Moja - tortownica o średnicy 30 cm ,wys.7 cm.




 Można też zrobić z połowy porcji składników.
Na  zdjęciu obok jest porcyjka właśnie z połowy składników.
Całość to ponad kilogram ciasta.


- 3jogurty greckie po 400g,
 - 3budynie waniliowe -/ wielkość opakowania do wyboru: 3 szt. w porcjach na pół litra mleka lub 2 opakowania w porcjach na 0,75 litra mleka.

 -1 szklanka cukru /to sernik mniej słodki/
 - 8 jaj
- 3/4 szklanki oleju
 - 1 cukier waniliowy
 - 1 paczka biszkoptów 

Ubić żółtka z cukrem waniliowym, dodać jogurty, zmieszać mikserem, dolać olej, wsypać proszek budyniowy, krótko zmiksować, dodać pianę z białek ubitą na sztywno z  1szkl.cukru.
/Cukier dosypywać stopniowo do lekko ubitych białek /.

Formę na ciasto wyłożyć papierem do pieczenia .Masę wylać na rozłożone na dnie formy biszkopty.
Piec 30 - 45 min w 170 stopniach/ góra-dół / rozgrzanego wcześniej piekarnika.
Czas zależy od głębokości  formy.
 


Duży sernik piekłam trochę dłużej - dodałam  jeszcze 10 minut. Wierzch po 25 minutach nakryłam folią aluminiową, aby zbyt się nie zrumienił.  Po 40 minutach wyłączyłam temperaturę, uchyliłam drzwiczki piekarnika,wkładając łyżeczkę między drzwiczki ,aby ciasto odparowało i lekko wystygło. Potem na stół i gdy było zimne, polałam roztopioną czekoladą.

Do roboty -porcja duża:
Składniki na stół. Będzie się działo.
Nie miałam 3 dużych jogurtów greckich
i trochę kombinowałam. Następnym razem już zdobędę 3 jednakowe po 400 gr.














 W jednej misce - jogurty , żółtka i reszta,
a w drugiej białka z cukrem.
Mieszam wszystko razem dość  dokładnie  i wyleje na biszkopty ułożone w formie.
 No właśnie- pełna tortownica i jeszcze trochę urośnie.

Jakie dobre !

``````````````````````````````````````````````````````````````


W 2020roku
 totalna klapa - sernik wyrósł i klapnął jak nigdy. To taki zawirusowany czas ,
a może i dlatego, że zamiast biszkoptów włożyłam na dno formy herbatniki.

👎   😈    😒   😖 

`````````````````````````````````````````````````````















Widzę też w internecie 
 sernik jogurtowy ,
 bez biszkoptów
w blogu Eli Dziurkowskiej

 Dieta moja pasja
można spróbować
i od niej :    https://dietamojapasja.blogspot.com/2017/09/sernik-bez-sera-raczej-delikatne-ciasto.html

Brak komentarzy: