13 kwietnia 2015

Pasztet niezawodny, sprawdzony i w mojej kuchni, z bloga KWESTIA SMAKU

To ci dopiero super pasztet!

Podziękowania ode mnie i całej mojej rodziny dla autorki przepisu i  dla jej męża.

Całość tu:  http://www.kwestiasmaku.com/blog-kulinarny/pasztet-domowy-najlepszy/
Piekłam ten pasztet trzy razy i udaje się!
Przepis w kilku miejscach zaskakujący,a jakze skuteczny.
Gotowanie przypraw w małej ilości wody,podlewanie mięsa taką jej małą ilością, układanie cebuli i mięsa warstwowo...to dla mnie nowości.

POLECAM i dziękuję.

Zapiszę tu sobie składniki :


Składniki

  • 1/2 kg surowego boczku lub podgardla
  • 1 kg wieprzowiny (np. łopatka, karczek, szynka, biodrówka)
  • 1 kg wołowiny (bez kości, np. antrykot, udziec)
  • 3 średnie cebule
  • 1/2 szklanki wody
  • przyprawy: 2 łyżeczki soli, 2 listki laurowe, 7 szt. ziela angielskiego i 10 pieprzu, po 1/2 łyżeczki zmielonego pieprzu i gałki muszkatołowej
  • 1/2 podłużnej bułki np. paryskiej
  • 5 dkg wątróbki drobiowej (opcjonalnie)
  • 5 jajek
  • smalec do wysmarowania formy
  • ok. 300 g słoniny, pokrojonej w cienkie plasterki
  • bułka tarta
Wykonanie  u Eli:   https://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/pasztet_domowy/przepis.html

Do autorskich zdjęć,do oglądania pod podanym wyżej  linkiem,dołączam dwa swoje- mięso przygotowane do duszenia:


Taki pasztet ugotowany ,zmielony i przygotowany do pieczenia  zamykam także w nieduże słoiki. Wkładam do wyparzonych słoików, ugniatam, zakręcam wygotowanymi wieczkami. Gotuję te słoiki w dużym garnku. Na dno trzeba położyć flanelową szmatkę i postawić słoiki, wlać wody do 3/4 wysokości słoików, zagotować, potem zmniejszyć temperaturę gotowania i kontynuować gotowanie przez 1, 5 godziny.
 Zostawić tak na drugi dzień i gotować znowu godzinę i 15 minut.
Nie potrzeba przechowywać w lodówce. Ja trzymam w spiżarni na półce.Jest tam chłodno i prawie ciemno. Jak na razie po 3 miesiącach ciągle jest OK.
Moja teściowa też tak zamykała pasztet,a my z radością zabieraliśmy do akademika i potem do własnego domu.  

-------------------------------

 

 ----Pasztet wieprzowy z łopatki do słoików   adres
 

 

Od niedawna zamykam w słoikach łatwe do wykonania 

 smarowidło mięsne do chleba.

Przepis od Pani Marioli i nawet z oryginalnego przepisu francuskiego mam tu w przechowalni :

https://www.blogger.com/blog/page/edit/1174550733429899456/6418839373506880922

pod literką S


Zapiszę tu sobie też  

adres do pasztetu francuskiego od Domi w kuchni   tu klik po adres

Brak komentarzy: