22 października 2015

Napisy po niemiecku na barometrze

Mam barometr.
Napisy są po niemiecku.
Już wiem jak je rozumieć.Zapiszę tutaj,bo może ktoś szuka,jak i ja dotąd.

Barometr.

POGODA: 

veranderlich - ZMIENNA

schon wetter-  ŁADNA POGODA

bestandig - STAŁA

sturm - WICHURA,BURZA

regen oder wind-  DESZCZ  lub  WIATR

Hydrometr

Wilgotność

fleucht- MOKRO

normal - Normalnie

trocken- SUCHO

Najprościej- poniżej 1000- ciśnienie NISKIE i maleje
                    powyżej 1000 wysokie i rośnie.Fachowcy piszą,że :
Niskie ciśnienie jest poniżej 1000 hPa. 1009 hPa dochodzi do prawidłowego ciśnienia. Prawidłowe ciśnienie wynosi 1013 hPa.

https://pl-pl.facebook.com/pytanienasniadanie/posts/764378100263952 

Jak odczytywać wskazania strzałek barometru:
Czarna strzałka wskazuje aktualne w danej chwili ciśnienie.
Złota, ta którą można ustawiać pokrętłem, służy do zaznaczania tego aktualnego ciśnienia i daje możliwość sprawdzenia zmiany.
Można wieczorem ustawić złotą na czarnej ,a rano zobaczysz czy czarna jest za nią /czyli ciśnienie wzrosło/  czy też przed nią - ciśnienie spadło. Widać to oczywiście na cyfrach hPa.



Poniżej zdjęcia barometrów ze stron internetowych:











A niżej stary, ale bardzo dokładny,  rosyjski  barometr mojego męża, 

 kupiony  dawno temu na targu staroci.

 Na nim jest opisane, że 700 - 800 to mm słupa rtęci 


Ciekawy artykuł o ciśnieniu atmosferycznym i jego jednostkach można przeczytać

tutaj klik  







6 komentarzy:

Marzynia Mamcia pisze...

Jaki piękny ten barometr! Trudno, niech już będzie po niemiecku, ale za to jak cieszy oko ;-)
Fajnie, że znalazłam pani bloga, bo tu można wygrzebać wiele ciekawych wpisów :-)

Elżbieta K elizka seniorka pisze...

Sama nie rozumiałam tych napisów.Szukałam, przetłumaczyłam i teraz już dziadek nie będzie się ze mnie podśmiewał,że nie znam się na pogodzie.
Tak naprawdę to moje stawy jeszcze lepiej prognozują pogodę,szkoda tylko,że boleśnie.
Też się cieszę z Twoich wpisów u mnie i Twojego radosnego, pachnącego bloga.

Ma Rie pisze...

Zastanawiam sie, dlaczego inni ludzie nie wpadaja na ten pomysl, aby po prostu przetlumaczyc to, czego nie rozumieja. Ja zakochalam sie w jezyku niemieckim jako dziecko, wtedy nawet nie przypuszczalam, ze zostane germanistka, albo bede kiedys zyla w Niemczech. Brzmienie tego jezyka tak mnie zachwycilo, ze poprosilam rodziców, aby mi kupili slownik (wtedy o internecie pewnie nawet Bill Gates nie myslal) i zbieralam u wszystkich znajomych jakies niemieckie ksiazki albo gazety i tlumaczylam slowo po slowie. Byla to bardzo mozolna praca dla kilkuletniego dziecka, ale efekty byly duza nagroda i sprawialy mi wielka radosc.

Elżbieta K elizka seniorka pisze...

Gratuluję Ci ambicji, wytrwałości i sukcesów. Cieszę się, że mnie odwiedziłaś. Widziałam i blog, który prowadzisz. Jest się czym pochwalić, tak trzymaj.

Anonimowy pisze...

Czy 71-80 to są mam słupa rtęci?

Elżbieta K elizka seniorka pisze...

Do anonimowego gościa z dnia 4 lipca 2023 :
zapytałam mojego męża o Twoje mm słupa rtęci. Powiedział, że być może chodzi Ci o 700- 800 mm? Na trzecim barometrze spośród powyżej zamieszczonych na zdjęciach jest tak właśnie opisane. Dodałam to zdjęcie specjalnie dla Ciebie. Może to wystarczy. Podałam też adres ciekawego artykułu na temat ciśnienia atmosferycznego i jego jednostek, może tam znajdziesz dokładną odpowiedź na zadane pytanie.