08 marca 2019

Gulasz z polędwiczek wieprzowych na podstawie przepisu z Kwestia smaku

 Gulasz podany na surówce Mix sałat Vital Fresh , na nią ugotowana kasza pęczak i jako trzecia warstwa- ów delikaty i smaczny gulasz
z dodatkiem czerwonej papryki i koperku.


Skorzystałam z przepisu , nieco zmodyfikowałam i mój gulasz też się udał.
Jest w wersji wiosennej.


Przepis podstawowy stąd:

https://www.kwestiasmaku.com/przepis/poledwiczki-wieprzowe-w-sosie-koperkowym 



Jedna większa polędwiczka ok.700 g ,
  /dla dwu osób miałam na dwa obiady/
oczyszczona z białych błon, pokrojona w dużą kostkę, posypana solą,pieprzem, ulubionymi przyprawami
/u nas harissa /
posmarowana lekko olejem , została krótko obsmażona na suchej patelni i odłożona do garnka do
duszenia mięsa.Patelnię opłukałam małą ilością gorącej wody i wlałam ją do odstawionej w garnku polędwiczki.
Na łyżce oleju na patelni podsmażyłam pół cebuli ,pokrojonej w piórka, po lekkim zrumienieniu dodałam pół czerwonej papryki w paskach i plasterki dużego ząbka czosnku.
Lekko podsmażyłam ,dodałam wszystko do garnka z polędwiczką, dolałam 2 szklanki gorącego bulionu , przykryłam garnek  pokrywką z dziurką na parę i na mini ogniu dusiłam ok.40 min. Trzeba sprawdzać czy bulionu zbyt dużo nie odparowało.Mięso powinno być  w czasie duszenia nim przykryte. Dolewać bulion w razie potrzeby.

Gdy mięso było miękkie , wymieszałam w małej ilości zimnej wody płaską łyżkę  mąki /można ziemniaczanej lub pszennej/,dodałam do gulaszu,zagotowałam, a następnie w kubeczku rozrzedziłam małą ilością wrzącej wody  ze 4 łyżki śmietany i też wlałam do gulaszu. Jeszcze tylko koper ,zamieszać ,można pod pokrywką potrzymać,aż zbiorą się stołownicy
i potrawa na talerze.

Na drugi dzień  też,
 po wychłodzeniu , przechowaniu w lodówce i ponownym zagotowaniu
  można podać z innymi dodatkami.

 

Brak komentarzy: