27 września 2019

Kebab po mojemu z udek kurczaka z kaszą jaglaną i fasolką szparagową lub buraczkami



 Lubimy  z dziadkiem takie danie.
  Wcale nietrudne do przygotowania.

Mięsko z udek bez kości mogę kupić  w  ulubionym sklepie, a jak nie ma to trzeba kości samemu bardzo łatwo wykroić.















Na przykład tak :                                    
/absolutnie tu nie reklamuję Lidla,
nawet takiego sklepu u nas nie ma,
 ale sposób jest fajnie pokazany/ :




Kupuję ze cztery  kawałki,
 a można więcej,bo po podgrzaniu też dobre. .




 Gotowe mięsko na mój kebab  kroję w szersze  paski , posypuję przyprawą do kebaba lub moją ulubioną Harrisa, solę,  skrapiam olejem i w przykrytej misce odstawiam na godzinkę do lodówki .
Potem smażę na dobrze rozgrzanej  suchej patelni
aż do zrumienienia. Nie odwracam mięsa ,dopóki się nie zarumieni jak na grillu.No i tyle co do mięska niby kebaba.

Chicken kebab jest inny, ale i taki pewnie bym zrobiła ...hi,hi







Kaszę jaglaną uwielbiam
z przepisu Agnieszki Maciąg. 

Patrz tu:

http://agnieszkamaciag.pl/ukochana-kasza-jaglana/

Najpierw proszę zajrzeć pod podany wyżej adres,
bo bardzo ciekawy tekst,a ja podam w skrócie przepisany z bloga pani Agnieszki sposób:

- 1 szklanka kaszy jaglanej
 / bez woreczka jak pisze pani Agnieszka, a dlaczego proszę koniecznie przeczytać/
- 3 szklanki wody
- 1/4 łyżeczki kurkumy
- 1 łyżka masła klarowanego
- szczypta soli.

Sposób gotowania: uprażyć krótko kaszę na dnie suchego garnka/ ja biorę taki z grubym dnem/  do czasu gdy poczuje się zapach kaszy. Dodać masło i sól ,wymieszać,a potem bardzo ostrożnie / silnie gorąco paruje / dolać wrzącą wodę.
  Przykryć i na minimalnym ogniu /bo  może się zmienić w krem/ podgrzewać 25- 30 minut bez podglądania.
Ja mam pokrywki szklane i patrzę przez szkło co się dzieje.
Moja extra kasza z worka na targu potrzebuje 20 kilka minut.






Teraz   fasolka szparagowa. 

 Mój ulubiony przepis mam stąd : 

https://www.ilegotowac.pl/ 

 Pod hasłem warzywa jest najlepiej ugotowana fasolka  https://www.ilegotowac.pl/vegetables-green-beans

W skrócie :

PRZED GOTOWANIEM:
  fasolkę szparagową oczyszczamy z włókien,
odcinamy końce, płuczemy pod zimną wodą.

GOTUJEMY:
Fasolkę szparagową wrzucamy  do gotującej się wody . Świeżą młodą  gotujemy przez ok. 5–10 minut (młoda ugotuje się szybciej, po 7 min trzeba spróbować, starsza będzie potrzebowała więcej czasu). Czas zaczynamy odliczać od momentu ponownego zagotowania się wody. Zaraz po nastawieniu solimy (ok. 2 łyżeczki na 1 litr wody). Warto również lekko posłodzić (ok. 1 łyżeczka na 1 litr wody). Gotujemy bez przykrycia. Aby sprawdzić, czy fasolka szparagowa jest już ugotowana, można wbić widelec lub nóż. Jeżeli wchodzi miękko, jest gotowa.

PO UGOTOWANIU:
Po ugotowaniu fasolkę odcedzamy i płuczemy pod zimną wodą.
To płukanie /mój dopisek/ jest bardzo ważne,bo dzięki niemu fasolka jest chrupiąca, a nie rozgotowana  blee!
Na dwie osoby gotuję 30 dag fasolki, ale można i więcej, bo podgrzana na patelni
czy w mikrofali / oj nie bój się ,nie bój tej machiny 💀/.
 
Na 2 łyżkach masła, lekko rozgrzanego na małej patelni,  podrumieniam  z łyżkę bułki tartej i daję ją na fasolkę. Można już na talerzach. To ilość bułki na dwa talerze







Trochę było zamieszania w kuchni,ale co tam!
Na jednym z palników podgrzewam przez 5 dni 
 powidła śliwkowe.
 No to niech sobie tam jeszcze stoją.






 No, to teraz danie  na talerze
 i do stołu ludziska, hej.


Można też zamiast fasolki szparagowej przygotować tarte buraczki.
 Kupuję gotowe, tarte gotowane buraczki i doprawiam.
 /Gdy mam czas to gotuję buraczki, trę itd.../   

W woreczku jest ich 400 lub 500gram.

 Na głębszej  patelni lub w rondlu o grubym dnie
rozgrzewam ze 3 łyżki masła, dodaję czubatą łyżkę mąki, mieszam, podgrzewam do lekkiego zrumienienia, do tego dodaję buraczki i utarte na dużych okach kwaśne jabłko .
Mieszam, trochę soli i cukru , jeszcze podgrzewam
i koniec roboty.


Można sobie zrobić w słoikach buraczki np.takie dobre   https://www.swojskiejedzonko.com/2017/08/buraczki-tradycyjne-do-soikow.html




Spodobał mi się także nieco podobny kebab zwany tu gyros ,
 chociaż inna nazwa i mięso ze schabu

 przepis z bloga Lekcje w kuchni

https://www.lekcjewkuchni.pl/2019/10/gyros-ze-schabu-pork-gyros.html

😙  😘


Zabiorę się też za taki kebab  z domowymi tortillami : https://dietamojapasja.blogspot.com/2019/05/domowy-kebab-czyli-wiem-co-dobre.html     

😙 😚 💞

2 komentarze:

Natalia pisze...

Mniam, przepyszny obiadek!☺

elizka seniorka pisze...

Naprawdę Natalio. Też spróbuj.