20 czerwca 2022

Zapiekanka ziemniaki, warzywa, np. kotlet mielony wczorajszy- mój sposób zapiekania.

Moje zapiekanki są bez sosu beszamelowego. Składniki układam w naczynia do zapiekania.Są one lekko posmarowane masłem. 


Ziemniaki / 5,6 sztuk/ obieram, kroję w plastry, a następnie wkładam je na 10 minut ,od ponownego zagotowania, do wrzącej,posolonej wody.

 Potem odcedzam na sicie i krótko, szybko,przelewam zimną wodą,aby przerwać gotowanie.

 

Inne warzywa - np. tym razem 

 cukinię, paprykę czerw. i żółtą, cebulę, ze 3 ząbki czosnku rozdrabniam.


Rozgrzewam trochę oleju czy masła klarowanego, podsmażam kawałeczki boczku i na tym szkle cebulę.

Do naczyń ,z rozsmarowanym po spodzie i bokach masłem, układam warstwami:  ziemniaki, zimnego wczorajszego kotleta/ tu może być inne mięso czy szynka lub bez mięsa/,   pokrojonego w plastry lub rozdrobnionego, na to kawałki żółtego sera w plastrach, by sklejały warstwy. Na ser warzywa,letnią  cebulkę, znowu plasterki ziemniaków, posypuję przyprawą np. zioła prowansalskie. .


Dalej drugi plaster sera żółtego i zalewam śmietaną / ok. 200 ml/ 

wymieszaną z dwoma jajkami.



Teraz najprościej - wstawiam do mikrofali.

moja mikrofala  

 Program JetMenuCrisp idealnie robi zapiekanki. Wstawiam naczynie z zapiekanką , klikam np.cztery razy /jak na frytki/ przyciskiem JetMenuCrisp , czekam chwilę aż pojawi się żądanie wpisania wagi - kręcę pokrętłem np. 450 i mam za chwilę wyświetlony czas- np. 14min. Start i znowu czekam do dzwonka na odwrócenie potrawy / co tu nie jest mi potrzebne/ więc tylko otwieram i na nowo zamykam drzwi i znowu start.

 

 

 

Można też zapiec

 tak przygotowane  zapiekanki przez ok. 30 minut 

  w nagrzanym do 160- 180 stopni piekarniku,

 chyba najlepiej z termoobiegiem. 

To zapiekanie w piekarniku trzeba samemu przetestować

- zaglądać i obserwować czy wierzch się zarumienił. 

 Taką zrobiłam w piekarniku :




Przepis adres
 

 Zrobiłam i smakowała.

Ziemniaki pokroiłam w plastry i marchewkę podobnie. Ugotowałam je zalewając wrzącą wodą, w oddzielnych garnkach przez 10 minut. Po odcedzeniu przelałam na sicie zimną wodą, by się trzymał ich kształt. Mięso wzięłam zimne, drobiowe z rosołu /2 udka/ pokroiłam na małe kawałki. Dalej jak w przepisie. Ser żółty 1 opakowanie typowe plastry. Na wierzchu oregano i czosnek mielony. Nagrzany piekarnik na 180 stopni, 35 min pod przykryciem i 10 minut termoobieg z grzaniem góry , bez przykrycia.



Brak komentarzy: