11 lipca 2022

Sok z malin ogródkowych na różne sposoby

 Rok 2023 

Maliny tego roku w ogródku  są duże i zbiór obfity.

Próbuję przepis na sok malinowy 

         z bloga Ania gotuje   tu adres 

 

 Przepis jest nieskomplikowany. Praca idzie szybko a sok smaczny i pachnący.

 


Składniki: 

  • 1 kg świeżych malin
  • 400 g cukru - biały lub trzcinowy
  • 1 cytryna - świeżo wyciśnięty sok


 Koniecznie trzeba zajrzeć pod ten adres! 

Jest tam dokładny sposób działania i przepiękne zdjęcia.

                      

U mnie   w  małych butelkach jest czysty 

sok malinowy, a w wysokiej - kompot z przecieru:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rok 2021 

Przepis  od Grażynki 

z Włoszczowy.






 Do małych słoiczków nakładać maliny i przesypywać je niedużą ilością cukru,
/ ok.2 łyżki na mały słoiczek/
Lekko układać owoce, aby likwidować puste miejsca,ale nie zgniatać malinek.
Dodać do słoiczka na koniec łyżkę,dwie, ciepłej wody.
Słoiczki zakręcić wygotowanymi zakrętkami.
Następnie wstawić do szerszego garnka z niedużą ilością ciepłej wody/ do 3/4 wysokości
 słoiczków/
 i powoli podgrzewać do zagotowania.
Od chwili zagotowania pasteryzować 7 do 10 minut.

 Owoce pozostaną w całości,a sok sok będzie klarowny , bardzo smaczny i
aromatyczny.
 Wyjąć ostrożnie słoiki, jeszcze ewentualnie dokręcić zakrętki przez szmatkę.
Jeśli widać nierozpuszczony cukier,  
poruszać słoikiem, by ten cukier  wymieszał się z sokiem.

Wstawić gorące słoiczki na noc pod kocyk.

Próbowałam ten sok u wnuczków i też zrobiłam. Niestety nie jest tak smakowity jak Grażynki. 

Nie mam ręki do soku z malin 😒, 

co prawda moje maliny na krzewach, zbiór 2021, nie były tak smaczne, jakby się chciało.

 Dzięki Grażynko.

 💗✋

 

2022-  Tym razem przesypywałam maliny cukrem pudrem. 

Przepis tu:   


https://www.youtube.com/watch?v=TT_wMNrhVe0&t=14s

i na blogu MelaRosa 

 https://melarosa.pl/2020/11/10/maliny-w-soku-wlasnym-jak-zrobic-aby-zachowaly-ksztalt/

Pozostawiłam na 24 h, aby puściły sok.

Potem wkładałam delikatnie maliny do słoiczków, zalewałam wydzielonym sokiem, zakręcałam słoiki i pasteryzowałam od zimnego do 110 i potem 30 min. w piekarniku

 W komentarzach jest napisana taka porada 

..... dałam ok.0,5 kg cukru pudru na 3,20 kg malin. Ale to też zależy, jak słodkie chce się uzyskać maliny

 

-----------------------------
Niestety ten sok u mnie, 

otwarty w lutym 2023,  

nie był dobry.

To ewidentnie jakaś moja wina. 😔
-----------------------

 


 

Ciekawostka:  można też pić herbatę z liści malin

 na grypy, mdłości i wymioty. KOBIETY CIĘŻARNE muszą uważać, bo są tu przeciwwskazania.
.......zbieramy liści po troszku, rozkładamy na stole w salonie na drewnianej podkładce  i suszymy je niespiesznie w temperaturze pokojowej: za 1-2tygodnie i są gotowe! Po suszeniu chcecie je przechowywać w ciemnym, przewiewnym miejscu. Ważne jest tylko, aby nie suszyć
ich w pełnym słońcu: nie chcemy niepotrzebnie tracić substancji leczniczych, prawda?

Ta ciekawostka i jej dokładne objaśnienia są  na  stronie  https://klaudynahebda.pl/lisc-maliny/

 

Może w przyszłym roku spróbuję ususzyć liście na herbatkę, bo soki mi się nie udają.Smutne to ale szczere wyznanie. Co innego z aronii, tu jestem z siebie zadowolona.😊

Brak komentarzy: