16 kwietnia 2024

Syrop cytrynowy . Przepis z bloga Włoski garnuszek

 

Z 1,5 kg cytryn, cukru i wody uzyskałam tyle syropu . 

 

 Przepis był  opublikowany  w 2016 roku i leży sobie, być może, gdzieś głęboko w odmętach sieci.

Zatem odświeżam go i dziękuję za opublikowanie. 

 

Adres bloga http://wloskigarnuszek.blogspot.com/  

 Podtytuł "Kuchnia włoska w Polsce".

 

Znalazłam na stronie autorskiej taką możliwość: 

"Wybierz bloga, na którym chcesz udostępnić treści." 
 
  No to korzystam i dziękuję.


 Adres przepisu : https://wloskigarnuszek.blogspot.com/2016/03/syrop-cytrynowy.html?m=1


1,5 kilo cytryn już kupiłam. Wycisnęłam sok,jak widać na zdjęciu niżej:


Dalej robiłam tak jak w przepisie na stronie autorskiej.Syrop nie jest gęsty, ale smaczny i na pewno do rozcieńczania.Trzymam go w butelkach w lodówce.

 

Sok z cytryn,
 domowy, prosto z własnej lodówki


Polecam tez nasz domowy codzienny,  wyciskany przez dziadka 👴,

 podręczny sok z cytryn 

do herbaty, kompotów , lemoniady, którą samodzielnie robią sobie nasze wnuczki .

Sok trzymamy w lodówce, w niewielkim szklanym dzbanuszku, 

kupionym za parę złotych, nadającym się do mycia w zmywarce

  i co 2,3 dni uzupełniamy  świeżym, prosto z ręcznej,
też taniej, 😃 wyciskarki.














2 komentarze:

Maminek kulinarny pisze...

Taki wyciskany na świeżo też mamy w lodówce ale nie robiliśmy syropu na dłuższe przechowywanie. Z tego co przeczytałam, można go przechowywać nawet dwa lata,pod warunkiem,że się uchowa:)
Syrop do zrobienia...
Pozdrawiam cieplutko:)

Elżbieta K elizka seniorka pisze...

Hej, Maminku, robiłam taki syrop cytrynowy po raz pierwszy i jest tak dobry, że znika jak kamfora.
Lemoniada, herbata...itp. Słodki ale potrzeba go niewiele.
Dzięki za wpis i pozdrowienia.
Odwzajemniam wielokrotnie.