20 listopada 2012

Zapiekanka z kaszą i grzybami- danie postne , smaczne oraz wielkanocny indyk z jajami

 Trwa  teraz czas postu.
 Czekamy na Święta Wielkanocne.
 Stąd też kolor fioletowy króluje na moim blogu

Mam przepis na postną zapiekankę z kaszą i grzybami
 / prosto z pudełka kaszy z warzywami./

Przygotowałam i polecam.

 




Mam zamrożone trochę grzybów,więc wykorzystałam,ale pieczarki czy boczniaki na pewno także spełnią zadanie.
Robiłam na 2 osoby,więc pół porcji wszystkiego.

Składniki:
2 saszetki kaszy jęczmiennej z warzywami
3 łyżki masła
60 dag świeżych grzybów
2 cebule
po pół łyżeczki soli i pieprzu
1szklanka śmietany
1 jajko
tłuszcz do smarowania formy

Ugotowaną wg przepisu na pudełku ,jeszcze ciepłą,kaszę / 20 min we wrzącej wodzie + sól/
wyłożyć do naczynia,dodać łyżkę masła.Wymieszać.
Grzyby umyć,pokroić w paski,wrzucić na 5 min do wrzątku,odcedzić,przepłukać zimna wodą.
W rondelku zeszklić na maśle cebulę,dodać grzyby,sól,pieprz,podlać nieco wodą i dusić pod przykryciem 20 min. Co trochę zamieszać,aby się nie przypaliły,ewent.dolewać ciut wody.
Naczynie do zapiekania wysmarować masłem .Na dnie ułożyć kaszę,następnie grzyby z cebulą i zalać wszystko śmietana wymieszaną z jajkiem.
Wstawić do nagrzanego do 130- 150  stopni piekarnika i zapiekać 30 min.

Ja dodałam paski cukinii na kaszę ,trochę boczku domowego i
nieco sera żółtego na śmietanę.Od jakiegoś czasu sypię prawie do wszystkiego kurkumę i ostropest.Smaku nie zmienia,ale wątroba pod opieką ziół lepiej się trzyma.Zwłaszcza jak boczek dochodzi.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zamiast do piekarnika dziś wstawiam do mikrofali na talerz crips - wciskam guzik crips,potem daję wagę 500gr a maszyna sama wybiera program.Wystarczyło jej 10 minut.

 

 

 

INDYK Z JAJAMI 

 

Znakomity klops czy pieczeń rzymska, łatwa i smaczna na obiad lub jako wędlina

 

tu adres 

 

W przepisie jest pół kg udźca z indyka.

 Kupiłam ponad kilogram z kostką, 

którą wycięłam na zupę, a mięso sama zmieliłam.

 

 

Brak komentarzy: