09 lipca 2017

Syrop z agrestu / sprawdzam przepis/

Nowego przepisu raczej nie wymyślę, ale sprawdzić we własnej kuchni mogę. Od tego są przepisy.
Ten przypadł mi do gustu  :

sok-z-agrestu, autorka szpileczkaa 

/ trzeba zobaczyć składniki i zdjęcia u autorki/

Agrest pokrojony i wymieszany z cukrem,  odstawiony w chłodzie  na dwie doby :


cdn nastąpi 

Po 48 godz dolałam
2 szklanki wody
 z zagotowanymi w niej  ,
wcześniej  sparzonymi wrzątkiem i polanymi octem jabłkowym
 / usuwa konserwanty/
pokrojonymi na małe kawałki  3 cytrynami razem ze skórką.
 Wymieszałam wszystko dokładnie, aby cukier świetnie się rozpuścił,
 odcedziłam przez sitko perlonowe / bardzo gęste/ ,
zagotowałam
i bardzo gorącym sokiem napełniłam buteleczki, wcześniej wyparzone w 130 stop. w piekarniku.
Zakręciłam mocnooooo  zakrętkami i po ostudzeniu przeniosłam do spiżarni.

Trochę zostało i
 bardzo mi smakuje gin z takim sokiem agrestowym
 i kostką lodu.

Super smak i ochłoda .

 Tak oto powstał domowy tonik do drinków

Brak komentarzy: