04 sierpnia 2017

Kurczak pieczony w piekarniku na podstawce Fackelmann

Dopóki nie kupiłam podstawki fackelmann
 do pieczenia kurczaków w piekarniku,
 /absolutnie nie reklamuję za kasę tej podstawki,ale raczej ją sprawdzam dla własnych potrzeb/
stosowałam pieczenie na butelce.
Można zobaczyć tu:  kurczak pieczony na butelce 

Jest tam też oryginalny przepis z kuchni dla diabetyków.

Jednak na podstawce jest  bezpieczniej,chociaż kurczak powinien być mniejszy niż 1kg 20 dag - 1.50
Większego co prawda nie próbowałam tak piec,jednak moja podstawka nie jest zbyt duża.

Pieczenie jest proste , kurczak smakuje bardzo dobrze.
 Nie leży w tłuszczu w czasie pieczenia , a pięknie się wytapia ze swojego, ładnie się rumieni, jest soczysty, słowem dla mnie i rodziny OK.

Posypuję  kurczaka solą, pieprzem, papryką czerwoną ostrą czy słodką , wkładam do środka ze 2,3 ząbki czosnku , po wierzchu lekko smaruję olejem rzepakowym , wkładam w worek foliowy i minimum  na pół godziny pozostawiam w lodówce, co trochę go obracając na boki.

Po wyjęciu z lodówki i z torebki, ustawiam kurczaka  na podstawce i blaszce piekarnika.
 Wcześniej na  blachę  wykładam folię aluminiową, aby uniknąć mycia i skrobania jej
 / wystarczy zwinąć folię i ją wyrzucić,by blacha była czysta/ .

Do nagrzanego do 180 stopni piekarnika wstawiam na dolny poziom blachę z kurczakiem na podstawce i włączam termoobieg.
Czas pieczenia zależy od wagi kurczaka - godzina na kilogram.
Obok kurczaka postawiłam półlitrowy słoik z letnią wodą, która podgrzewa się i paruje  w trakcie pieczenia.


Po lekkim ostudzeniu zdejmuję kurczaka z podstawki i nożycami do drobiu przecinam go na 4 zgrabne ćwiartki .

Brak komentarzy: