15 listopada 2017

Naleśniki " pergaminowe " Przepis z bloga Moje wypieki

Kolejny przepis na ciasto naleśnikowe z wyszukanych tu i tam.
Tym razem strzał w 10.

Autorką jest blogerka "Moje wypieki".

Tu adres do źródła:
http://www.mojewypieki.com/przepis/nalesniki

Nazwałam je pergaminowe,bo są po upieczeniu cieniutkie, ciasto rzadkie,a mocne.


Gratuluję  autorce i ciasto robię tak samo.

   Powtórzę składniki na ciasto.
/Zadziwił mnie dodatek śmietany 30% i konieczność odstawienia ciasta na godzinę,ale przekonana jestem,że to konieczne,by efekt niezwykle zaskoczył ./

Cytuję z bloga Moje wypieki:
Składniki


  • 125 g mąki pszennej 
  •    /zważyłam na mojej wadze i wyszło 6czubatych i jedna płaska łyżka stołowa, ale to zależy od maki i łyżki także,więc lepiej sobie zważyć i zapisać/
  • 15 g drobnego cukru do wypieków 
  •  /to wg.mnie płaska łyżka/
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 325 ml mleka
  • 100 ml śmietany kremówki 30% lub 36%
  • kilka kropel esencji waniliowej, pomarańczowej lub odrobina otartej skórki z cytryny
Do smażenia:
  • 20 g stopionego masła (lub oleju rzepakowego).
Mąkę, cukier i sól wsypać do miski, wymieszać. Dodać jajka, 100 ml mleka, ciągle mieszając trzepaczką. Dolewać resztę mleka i kremówkę, wymieszać do otrzymania gładkiego ciasta.
Odstawić ciasto w ciepłe miejsce na godzinę "

------------------------------------------------
W środku u mnie jest mięso z gotowanych udek drobiowych, trochę  usmażonych , przez 20 min. ,grzybów z mojego zamrażalnika, podsmażona cebulka i czosnek plus natka z pietruszki. Wszystko rozdrobnione w blenderze, wymieszane z dodatkiem jajka,podsmażone, doprawione i wystudzone.


Brak komentarzy: