31 sierpnia 2020

Leniwe pierogi z przepisu cioci Irenki

Przepis na leniwe od cioci Irenki sprawdził się idealnie.

 Trzeba było zrobić dużo leniwych i to takich,które można podawać tuż po ugotowaniu,

 a i odsmażyć,a nawet zamrozić w razie czego.

 No to kilo sera twarogowego czy twarogu,

jak tam kto chce sobie go nazywać,powinno wystarczyć.


 

Składniki od cioci Irenki:

1kg twarogu,

2 szklanki  /250ml/ mąki pszennej,

4 żółtka i 4 ubite na pianę białka.

Wykonanie: 

 Ser ucieram na tarce, w dużej misce, jak widać na zdjęciu :

Dodaję do niego rozmieszane żółtka, lekko mieszam,

 potem dosypuję po trochu mąkę,na końcu ubite białka, 

mieszając , nie za długo,ale wyrobić tak,

 aby ciasto było dość gładkie.

Ciasta jest dużo,więc dzielę go na 4 kawałki,podsypuję mąką i robię wałki jak na kopytka.Tu są
Potem kroję je ukośnie i naznaczam paskiem
 /no bo są z serem,
a nie z ziemniakami
😊
 i będą najlepsze na słodko.😋
 

Można też i tak poznaczyć  😊


Wkładam leniwe do garnka z wrzącą,osoloną wodą i po minutce od wypłynięcia, wyjmuję na drewnianą deskę,aby obeschły ,najpierw z jednej strony i odwracam na drugi bok.

Zrumieniam bułkę tartą na maśle
/ a można też zrumienić bułkę na suchej patelni, posypać nią kluski,a potem polać
je rozpuszczonym masłem/
 i do niej dodaję ile mi potrzeba leniwych.
Łasuch posypuje cukrem i wcina.
Pozostałe odkładam na jutro czy zamrażam .
 
Fartuch mogę zdjąć 😘 
a Ty śmiało do roboty😉
 
----------------------------------------------
Zrobiłam też 
niedawno
Kluski  Leniwe
 delikatne
 
 z bloga Ania gotuje  
Dokładny przepis i zdjęcia Ani  tu  :
Koniecznie zajrzyj, bo trzeba przestrzegać wskazówek autorki.
 
 
Moje zdjęcia i pochwała za naprawdę udany przepis 
poniżej: 

Udały się te kluseczki i naprawdę były delikatne, chociaż miałam niepotrzebne obawy, że się rozpadną w gotowaniu.
Zjedliśmy je z dziadkiem z serkiem waniliowym ze sklepu. Sos waniliowy od Ani zrobię innym razem, bo tym razem zabrakło mi śmietanki 30%.

Ciasto jest miękkie, więc zgodnie z zaleceniem Ani, matę posypałam mąką i talerz, na który kładłam kluseczki, także. Wałek gotowy do krojenia, jak widać. Kroiłam nożem moczonym w gorącej wodzie, która gotowała się w garnku przed wkładaniem leniwych.



Ciasto zagniotłam w misce. W składzie jest pół kilo twarogu, więc kluseczki pięknie nim pachniały.
Zapiszę tu sobie skladniki,
 bo czasem blogi ni stąd ni zowąd  przepadają w otchłaniach internetu.

Składniki na leniwe z bloga Ania gotuje

  • 500 g twarogu półtłustego
  • 2 średnie jajka/ oddzielnie żółtka + ubite białka/
  • trochę ponad pół szklanki mąki pszennej - 100 g
  • 2 łyżki roztopionego schłodzonego  masła do ciasta,
  • pół płaskiej łyżeczki soli
 
 

 
 
 
 
----------------------------------------------------------
 

 Mam jeszcze 2 sprawdzone  przepisy na leniwe  , 

 /lubimy takie z ziemniakiem i serem /

 tu     z posypką kokosową i inne jeszcze z przyrumienioną bułeczką na słodko      tu 

wybieraj co Ci pasuje. 😊

 

 

Kopytka z serem z bloga Matka Wariatka  adres

--------------------------------------------------------------------
 

Leniwe z truskawkami  tu

 

 

Pani Ania też lubi gotować leniwe dla dzieci : klik  leniwe z bloga Ania gotuje

Brak komentarzy: