08 listopada 2020

Karkówka z google najłatwiej i OK


 Tak właśnie zrobiłam, z małymi zmianami.

  1. Karkówkę pokroić w grubsze plastry./Wcześniej zamarynowałam  na pół godziny plastry, posypując je solą, pieprzem i cienko smarując olejem/  ...
  2. Rozgrzać patelnię z odrobiną oleju /obsmażyłam mocno,do zrumienienia, bez tłuszczu na rozgrzanej suchej patelni/ 
  3.   i obsmażyć z obu stron, krótko aby mięso zmieniło kolor.
  4. Następnie mięso podlać wodą,/ dolałam 3/4 szklanki wody na patelnię, na której się smażyło mięso,by zebrać smak i przełożyłam wszystko do garnka , woda powinna przykryć mięso/  dodać pokrojoną cebulę,/ gruby ząbek czosnku , zioła prowansalskie i oregano -antybakteryjne/ 
  5.  sól i pieprz do smaku oraz listki laurowe /bez listków/.
  6. Przykryć i dusić ok 20-30 minut, /u mnie 40 na małym gazie/karkówka będzie miękka.
  7. Sos na koniec zagęściłam 1 łyżką mąki rozmieszanej w /1/2 szklanki/ zimnej wodzie .




Bardzo smaczne. Sos złocisty, pachnący ziołami.

Dodatek to kasza jęczmienna gruba zmieszana z jaglaną/ jaglana osłania układ pokarmowy, zapobiega zakwaszeniu i nawilża. Kaszy jęczmiennej pół szklanki,a jaglanej 3 łyżki.

Wsypuję do 2 litrów wrzącej lekko osolonej wody,gotuję bez przykrycia na małym ogniu 20 minut od momentu wrzenia, odcedzam na sitku, przelewam szybko i b. krótko zimną wodą, aby przerwać gotowanie i aby ziarenka kaszy nie sklejały się.

 Przed późniejszym  podaniem kaszę można podgrzać.

 


Fajnie i smacznie robi karkówkę Margarytka tutaj kliknij po przepis

 

 

 


2 komentarze:

Teresa S pisze...

sUPER BLOG I PRZEPIS NA KARKÓWKĘ BO ZAWSZE MI NIE WYCHODZI NIE WIEM CO ROBIĘ ŻLE POZDRAWIAM

Elżbieta K elizka seniorka pisze...

Ważna jest i jakość mięsa.Ja kupuję najczęściej na targu u sprawdzonego sprzedawcy. Podsmażaj mięso niedużymi partiami, aby się zarumieniło, a nie gotowało we własnym soku.Nie zrażaj się.