15 listopada 2020

Owsianka bardzo smaczna z bloga Domi w kuchni

Najpierw adres ,aby było należycie i można było iść do źródła przepisu.

Kliknij tu: rozgrzewająca owsianka

Cytuję przepis Domi

" 500ml wody lub mleka,

po 1/3 łyżeczki soli,kardamonu i suszonego imbiru, 

1/2 łyżeczki cynamonu,

1 łyżka masła,

7-8 łyżek płatków owsianych.

Do zimnej wody czy mleka dodać wszystkie przyprawy i masło.Kiedy masło się rozpuści, wsypać płatki owsiane i gotować 5-10 min, często mieszając do zgęstnienia."

 

 Powyżej  zamieściłam moje zdjęcia tej wypróbowanej owsianeczki, a po oryginalne i  szczegóły wykonania należy skierować się pod  wyżej podany adres bloga Domi.

Dziękujemy Domi 

za podzielenie się tym  przepisem.

Ma on specjalne walory:

- potrawa jest smaczna,

- można ja ugotować na wodzie / akurat dla mnie/,

- można ją ugotować na mleku /to pasuje dziadkowi/

- nie jest słodzona,czyli i dla diabetyka,

- jest to danie sycące i rozgrzewające.

 

                                                                                                                     Jeszcze w garnku:

 Zbieram różne przepisy i jadłospisy  dla diabetyków

 i tu na osobnej stronie też  sobie je zapisuję : adres

 👴    👵    😘

Owsiankę dla diabetyków gotuje też Angieadres 

Jeszcze bardzo łatwa   Owsianka Uli   tu adres 

Biorę 3/4 łyżki płatków i zalewam wrzątkiem trochę powyżej poziomu płatków i zostawiam na kilka minut. Potem dodaję do tego wielką, kopiastą łyżkę jogurtu naturalnego Bakoma i jakieś owoce oraz płatki migdałów. 

 Pozdrawiam.

 

Po operacji pęcherzyka żółciowego 

jadłam płatki owsiane lub jaglane gotowane na wodzie . Zalewałam ze 3 łyżki płatków gotowaną gorącą wodą/ ok.pół litra/ i gotowałam na wolnym ogniu  z 10 minut. Co trochę mieszałam i ewentualnie dolewałam wody. Można sobie samemu np. zmierzyć w szklance płatki i potem dwa razy tyle wody.Jedni lubią gęstą owsiankę, inni rzadszą, jedni z odrobiną soli, cukru nie polecam.Mnie smakuje bez żadnych dodatków. Z czasem dolewałam po trochu mleka i zagotowałam,sprawdzając czy mój pan brzuch nie zaprotestuje.Mniej rozgotowane owsiane, rzadkie i bez mleka pomagały na zaparcia.

Kupuję płatki na targu w worka, czyli z młyna.

 

 

Bardzo mi służą i smakują

 

płatki jaglane gotowane 10 minut na mleku.

  Nie mają w sobie jaglanej goryczki, jak ma kasza jaglana. Gotuję mleko jak na makaron, /mało mleka to i mało płatków/najczęściej do pół litra zagotowanego mleka , wsypuję 3 łyżki  płatków i pomaleńku dochodzą na wolnym gazie. Smakowite danie śniadaniowe dla mnie seniorki.

------------------------------

Tak było  3 lata temu. 

Teraz dopisek który piszę dziś- 27 listopada 2023.

Mleko już nie dla mnie.

 Płatki jaglane wciąż są dla mnie dobre, ale gotowane wyłącznie na wodzie.

Na pół litra zagotowanej wody wsypuję 3 stołowe łyżki płatków jaglanych i po ponownym zagotowaniu podgrzewam je przez 7minut. Dodaję dla zagęszczenia np. kleiku ryżowego, czyli suche płatki ryżowe dla dzieci, albo pokruszonego sucharka, lubię bardzo sucharki Sonko, czasem łyżeczkę miodu, bywa że i ze 2 łyżeczki suchej kaszki mleczno ryżowej waniliowej dla dzieci. Mieszam i zajadam.


2 komentarze:

Teresa S pisze...

Zdrowe odrzywianie to podstawa ,a co do serwetki odpisałam na komentarz ile kosztuje pozdrawiam

Elżbieta K elizka seniorka pisze...

OK Tereso. Adres mejlowy do Ciebie jest na Twoim blogu? No,zobaczę sama.