04 października 2022

Jak mrozić grzyby leśne kartka z Kalendarza Działkowca 2022


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

  Zamrażanie, jako sposób  przechowywania grzybów nie sprawdzi się w przypadku starszych lub zupełnie miękkich okazów. Większe grzyby należy podzielić na drobniejsze kawałki, natomiast te mniejsze - można mrozić w całości.

 Do zamrażalnika lub zamrażarki wkłada się grzyby ułożone luźno, np. na plastikowych  tackach. Można tacki razem z grzybami do pierwszego mrożenia też umieścić w większych torebkach foliowych / chodzi o zapachy /.

Pozostawia się  je na kilkanaście godzin, a  potem przesypuje z deseczek do plastikowych pojemników lub torebek z folii i ponownie umieszcza w zamrażarce. 

Wyciśnij jak najwięcej powietrza przed zamknięciem torby i włożeniem do zamrażarki.

 Nie zamraża się surowych grzybów blaszkowych, takich np. jak kurki i rydze, także dlatego, że gorzknieją. Przed zamrożeniem trzeba je obgotować, wystudzić i starannie osuszyć.

  Zbyt wilgotne grzyby mogą się ze sobą skleić po zamrożeniu. Jeżeli mimo wszystko przydarzy nam się taka sytuacja, wystarczy je sparzyć wrzącą wodą po wyjęciu z zamrażalnika. 

  Jak powinno się je zatem rozmrażać

aby zachowały wszystkie cenne właściwości? 

Przeczytaj tu adres do Eli Dieta moja pasja

  Raz rozmrożonych grzybów nie można powtórnie zamrozić.

 

 Grzyby mrożone można przechowywać około 6-8 miesięcy. 

Zatem dodaj daty mrożenia i przeznaczenie / gotowane czy surowe?/

---------------------------------------------

PS 

Ja nie lubię grzybów, ani ryb.👎

 Nie znoszę woni jednych i drugich. Po żadną postacią.

Woń smażonej czy gotowanej ryby czy grzybów przyprawia mnie o mdłości. 😆

No taka już jestem.😌

Kiedyś byłam inna.  😑😌

2 komentarze:

Marzynia Mamcia pisze...

Eli, ciężko się poruszać po Twoim blogu, bo jest kilka wątków i nie wiadomo, gdzie można Cię spotkać :-)

elizka seniorka pisze...

Hej,Marzyniu. Wczoraj próbowałam pisać komentarz na Twoim blogu i chyba nici z tego. Sprawdzę dziś od nowa. Mam nawet problemy z komentarzami w swoim blogu. Rzadziej tu zaglądam i nie pilnuję nowych zarządzeń. Mam tzw. Stronę główną / napis na samiutkiej górze/
i gdy się kliknie w jej nazwę,to pokazuje się najnowszy wpis. Chyba za dużo mam tu materiałów i tylko ja wiem gdzie co leży. Pasek po lewej stronie to spis treści no i wyszukiwarka bloga działa sprawnie.
Sama to wszystko robię i dlatego tak nieprofesjonalnie, a ...szkoda gadać.
Dzięki, że do mnie zajrzałaś kochana.