02 lipca 2023

Makaron węglarzy czyli pasta alla carbonara zobacz ten oryginalny film i ugotuj spagetti carbonara jak i ja

 

Co za kucharz, co za danie. 

Mistrz Gennaro w kuchni:

 


 Dokładny przepis ze wskazówkami po polsku na stronie  Notatnik kuchenny kuchnia włoska

 Koniecznie zajrzyj pod powyższy adres.

Fragment tekstu:  Po całym dniu pracy chochlą rzymscy węglarze – carbon znaczy węgiel a cały przepis należy tłumaczyć jako makaron węglarzy – musieli posilić się czymś sycącym. Dlatego Pasta alla Carbonara którą jadali była mocno natłuszczona i wzbogacona jajkami......

 No i ugotowałam :

Carbonara z kuchni elizki seniorki

Nie wiedziałam, że makaron trzeba po ugotowaniu trzymać w gorącej wodzie, a potem z wody na patelnię.. nie wiedziałam, ze woda z gotowania makaronu jest tez bardzo potrzebna, a i że jajka rozkłóca się  w osobnej misce,a potem dosypuje ser...no i trzeba uważać aby nie powstała jajecznica, a sosik.. .

a to sztuczki kulinarne, by było takie dobre. Dokładnie patrzeć jak to robi Gennaro i wszystko na ten temat.

PS Te zielone listeczki to moje oregano z  własnego warzywnika...tak,tak

😁👌

 

💖

4 komentarze:

Marzynia Mamcia pisze...

Ale pyszność!!! Ja robiłam carbonare inaczej - dopiero Mistrz (dzięki Tobie) otworzył mi oczy! A oregano też mam :-) Buzia!

Elżbieta K elizka seniorka pisze...

Marzyniu, cieszę się, że nie tylko mnie Gennaro otworzył oczy, jak prawdziwie napisałaś. Pozdrawiam Cię i życzę świetnych wakacji 2023.

Elżbieta K elizka seniorka pisze...

Niestety nie mogę dodać komentarza na Twoim blogu. Wyświetla się okienko do wpisów, pojawia się mój avatar, ale kursor, który pokazuje początek wpisu, niestety nie jest aktywny.

Marzynia Mamcia pisze...

Ja też nie wiem, co się dzieje... To ten stryku Gogiel nam wykręca te numery :-DD