22 maja 2016

Sernik jogurtowy z Wąchocka - super smak

Przepis mam z Wąchocka.
Wiadomo,że w Wąchocku cuda się dzieją...hi,hi.



Jest niesamowity ,bo nie ma w nim mąki,żadnego proszku do pieczenia ani sera,
a smak boski i wykonanie proste,niezawodne.
Sernik nie opada,jest miękki ,u nas świetnie zastąpił tort .
Forma do pieczenia powinna być duża.
Moja - tortownica o średnicy 30 cm ,wys.7 cm. Można też zrobić z połowy porcji składników.
Na powyższym zdjęciu jest porcyjka właśnie z połowy składników.
Całość to ponad kilogram ciasta.

Voila :
/klik i zdjęcie powiększy się/
Składniki -pół porcji,
 gotowe do mieszania.
- 4 jajka , 3i pół jogurtów po 180 gr
 itd   według przepisu powyżej. / Forma  tym razem 26 x 26 cm /
 


Moje uwagi
A propos budyniu  - w sklepach są dwa rodzaje budyni - jedne tzw.duże na 3/4 litra mleka i drugie na pół litra. Masz do wyboru jedne lub drugie.

Duży sernik piekłam trochę dłużej - dodałam  jeszcze 10 minut. Wierzch po 25 minutach nakryłam folią aluminiową, aby zbyt się nie zrumienił.  Po 40 minutach wyłączyłam temperaturę, uchyliłam drzwiczki piekarnika,wkładając łyżeczkę między drzwiczki ,aby ciasto odparowało i lekko wystygło. Potem na stół i gdy było zimne, polałam roztopioną czekoladą.

Do roboty -porcja duża:
Składniki na stół. Będzie się działo.
Nie miałam 3 dużych jogurtów greckich
i trochę kombinowałam. Następnym razem już zdobędę 3 jednakowe po 400 gr.














 W jednej misce - jogurty , żółtka i reszta,
a w drugiej białka z cukrem.
Mieszam wszystko razem dość  dokładnie  i wyleje na biszkopty ułożone w formie.
 No właśnie- pełna tortownica i jeszcze trochę urośnie.

Jakie dobre !