03 grudnia 2014

Kluski ziemniaczane niemieckie

Lubię jeść i gotować domowe kluseczki.
Tym razem wypróbowałam przepis na kluski ziemniaczane niemieckie :

  • 750 g  ugotowanych ziemniaków 
  • 2 jajka
  • 225 g mąki pszennej /najlepiej typ ok.500/
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • masło lub olej roślinny do smażenia    
  •  Mam wagę i ważyłam! Na wszelki wypadek,w obawie przed rozgotowaniem,dosypałam 2 łyżki mąki ziemniaczanej. 















  1. Ugotowane ziemniaki / tym razem wczorajsze/ przepuściłam przez praskę.  . 
  2. Wymieszałam z jajkami i mąką ,doprawiłam  solą, pieprzem i gałką.Krótko wyrobiłam. Pokroiłam na mniejsze kawałki. Można podobnie jak na kopytka.
  3. Formowałam  podłużne kluski ze szpiczastymi końcami.Ręce trzeba opłukiwać zimną wodą,by ciasto się nie przyklejało.
  4. Może  moje trochę zbyt duże? No, to zrób sobie mniejsze.Nie ma problemu. 
  5.  

  6. W dużym garnku zagotowałam wodę,wrzucałam kluseczki i gotowałam na niedużym ogniu aż wypływały na powierzchnię.Potem wyjmowałam je łyżką cedzakową i układałam na drewnianej dużej desce ,aby obeschły.
  7. W patelni rozgrzałam  olej  i podsmażałam kluski do zrumienienia.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Super ♥️

Elżbieta K elizka seniorka pisze...

Tak sobie myślę czy to nie automat do mnie napisał ? Chyba jednak on smaku nie odczuwa hmm. W każdym razie dzięki Anonimowy/a/.